Pre-conference Workshops II
Sergio Martin – The Spotify method: creative teaching with the new Internet
Place: Room 300, Language Centre building, Komenského nám. 2, Brno
What if we could know what material our students are going to like before even creating it? Today there are a myriad of computer engineers and scientific database analysts who are monitoring our behavior online. Do you know that music is no longer composed based on artist inspiration? Today apps like Spotify have a lot of power, since they are ruled by the tastes of their users. In this workshop we are going to see how the algorithms of these apps work and what use we can give to that in the language class. I am going to share my experience as a teacher and as a youtuber to help to decide what material is attractive to our students, or how to create it so that they get hooked on it and want more, using new and old technologies. Because there are many of us who think that a lot of things were better back in the good old days.
Sergi, originally from Valencia, in Spain, is a Spanish teacher as a foreign language and creator of the YouTube channel SergiMartinSpanish a channel to teach Spanish (150+ videos, 85000+ subscribers, 14+ million views). Since 2008 he's been working as a Spanish teacher and until October 2014 he lived in Barcelona. He currently lives in Prague, where he continues to work as a Spanish teacher, video creator and lecturer. Sergi has given conferences at the Instituto Cervantes, Akcent IH, International Languages Symposium Brno 2019 and at the International Conference AJŠ 2018 and 2020 in Prague, as well as the 2nd ProfedeELE Teachers Meeting in Valencia in 2017, the biggest meeting organized independently by Spanish teachers.
Martina Nosková – Psaní deníku pro jazykové vzdělávání i pro život
Place: Room 257, Language Centre building, Komenského nám. 2, Brno
Psaní deníku či reflektivní psaní nejsou jen zápisky začínající oslovením „Milý deníčku“. V tomto workshopu si vyzkoušíte, jak můžete techniky deníkového psaní využívat se svými studenty jako efektivní i zábavný nástroj pro výuku jazyka. Ale i vy jako učitelé oceníte deník jako metodu pro osobní i profesní rozvoj, ať už pro zjištění priorit, organizaci úkolů nebo pro zorientování se v životních situacích. Tohle deníkové setkání vám ukáže, že psaní deníku může být jedna z nejlepších věcí, které můžete udělat pro zkvalitnění svého profesního i osobního života.
Mgr. Martina Nosková vystudovala anglistiku a religionistiku na Masarykově univerzitě v Brně, kde potom učila britský romantismus i právnickou angličtinu. Při studiu i práci stále psala a píše deník, studuje jeho teorii i praxi a kromě lektorování journalingu v kurzech pro veřejnost představila různé roviny osobního psaní v modulech journalingu v rámci kurzu Autonomního učení na CJV MU i jako výzkumnou metodu v kurzu Jednopřípadových studií pro speciální pedagogy na fakultě pedagogiky MU.