Formáty příspěvků
Standardní prezentace
30 minut, tj. 20 minut prezentace + 10 minut diskuse.
Příspěvky mohou být předneseny v jednom z jazyků konference. Pokud nebude příspěvek v angličtině, podpůrné materiály (power point, tištěné materiály pro posluchače apod.) mohou být dvojjazyčné (v jazyce prezentace a v angličtině), nebo jen v angličtině.
Workshop
60 minut.
Workshopy jsou prakticky zaměřené aktivity, během nichž se účastníci aktivně zapojují do programu, a tak získávají bezprostřední zkušenost s nástroji, strategiemi a osvědčenými postupy. Vstupní prezentace by neměla zabírat více než 25 % trvání workshopu. Workshop může být veden v jednom z jazyků konference. Pokud nebude workshop veden v angličtině, podpůrné materiály (power point, tištěné materiály pro posluchače apod.) mohou být dvojjazyčné (v jazyce workshopu a v angličtině), nebo jen v angličtině.
Poster session
60 minut.
Autoři mají příležitost komentovat svůj poster při poster session. Poster by měl obsahovat název, jméno a domovskou instituci autora, měl by se skládat z krátkého textu s jasně popsanými fotografiemi, kresbami nebo grafy, obecně se však meze tvořivosti nekladou. Je užitečné mít připraveny doplňkové tištěné materiály k rozdávání účastníkům. Veškeré materiály je třeba připravit už před konferencí, na místě nebude možnost kopírování ani tisku. Rozměry posterů: Maximální šířka je 88 cm a maximální výška je 118 cm. Pokud poster nebude v angličtině, doplňkové materiály (pro účastníky) by měly být připraveny v angličtině.
Panelová diskuse
30 nebo 60 minut.
Tyto diskuse společně organizuje skupina dvou až pěti řečníků z různých prostředí a moderátor; diskutuje se o relevantním problému nebo tématu. Každý z řečníků představí svůj pohled na nastolenou otázku. Moderátor předsedá panelu a zajišťuje, aby jednotlivé vstupy směřovaly ke společnému cíli. Po vstupech jednotlivých panelistů následuje neformální diskuse s účastníky. Pokud nebude panelová diskuse vedena v angličtině, podpůrné materiály (power point, tištěné materiály pro posluchače apod.) mohou být dvojjazyčné (v jazyce diskuse a v angličtině), nebo jen v angličtině.
Diskuse u kulatého stolu
30 nebo 60 minut, tj. 5 minut představení tématu a otázek + 25 nebo 55 minut diskuse, pod vedením pořadatele.
Cílem je otevřená a aktivní diskuse, synergie a aktivní účast, živá výměna názorů a nápadů na jedno téma mezi kolegy. Počet účastníků by se měl pohybovat mezi deseti a patnácti. Diskuse může probíhat v jednom z jazyků konference, nebo v angličtině, podle toho, kdo se jí zúčastní. Pokud nebude kulatý stůl v angličtině, podpůrné materiály (power point, tištěné materiály pro posluchače apod.) mohou být dvojjazyčné (v jazyce diskuse a v angličtině), nebo jen v angličtině.
Discussion Hub
30 minut.
Interaktivní formát zaměřený na jedno téma, usilující o podpoření networkingu, má za cíl propojit účastníky se společnými zájmy, podpořit vzájemnou spolupráci, vzájemné profesní sdílení vědomostí i dovedností a diskuse. Témata discussion hubu se soustředí na určitou problematiku nebo komunitu. Diskusi vede jeden nebo dva řečníci, kteří téma představí, usnadňují networking a usměrňují diskusi. Discussion hub předpokládá aktivní účast, aby mohla fungovat synergie a soudržnost mezi kolegy. Pokud discussion hub nebude v angličtině, podpůrné materiály (např. tištěné materiály pro účastníky) mohou být dvojjazyčné (v jazyce diskuse a v angličtině), nebo jen v angličtině.